jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

fredag 14 april 2017

Glad påsk!


Bild från här

Långfredag
När jag var liten så var det här den mest trista dagen på hela året och den tog aldrig sluuuuuuuuut!
Idag är det en dag som alla andra.
Några affärer håller stängt såsom Systembolaget men dem allra flesta håller öppet.

Onödigt
om ni frågar mig.
Jag skulle gärna se att handeln höll stängt helt och hållet vissa dagar på året. Jag och många med mig i servicebranchen arbetar som mest när alla andra är lediga.



Sjukvården
är i samma läge, alla dagar om året. Sen finns det helgdagar när dem blir värre utsatta, exempelvis nyår då vi inte är aktsamma om oss när vi ska skjuta in nya året. Innebär mer jobb för vården.
Skönt att Ni finns!

Nice!
Förra helgen var jag och P nere hos våra vänner och grannar under sommarsäsongen och invigde bastun för året. Nice! Vi firade med god mat och lite skål i bubbel! jag har sålt huset på ön och att vi kommer att ses oftare nu när dem kommer ut till oss på "landet" igen.



Helgen
Denna långfredag ska jag jobba. Jag tror att det är många som kommer för att handla mat då skärtorsdagen inte var lika knökfull som den kan vara.
Imorgon innebär också jobb innan jag får lite ledigt på söndag, sen börjar annandagen nästa veckas jobbvecka.




Jag hoppas Ni alla får en skön påsk med nära & kära, mycket ägg, god mat och lite lagom med godis.
Vad nu lagom är men det vet ni!



Bild från här





Inga kommentarer: