jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

torsdag 30 mars 2017

Min Älskling


Det är inte lätt när det är tungt..
En motsägelse som är kul tycker jag.
Men likväl så sann.


Lilla Mira som vi hade som gäst ett tag...

Att året börjat tufft emot mig och min älskade P är inget som jag tror undgått någon. Livet är ju ibland på det viset. Knölar till sig på olika sätt så att vi verkligen får känna på!
Och visst är det ofta så, att händer det en sak så kommer det ofrånkomlig alltid flera.

I samma veva som kära mamma gick bort började P en utbildning på annan ort. Vilket förstås inte gjorde någonting lättare. Det är tufft att säga hejdå på söndagsftermiddagarna och veta att vi ses inte igen förrän på fredag kväll.
Dessutom så springer ju helgen förbi när den väl är här.
Till det så jobbar jag ju varannan helg och dem andra helgerna när jag varit ledig har gått åt till att packa ner mammas tillhörigheter och tömma hennes boende. Tack mina kära syskon, svåger och svägerska för att vi gjort det så bra tillsammans!!

I helgen som passerade
så fick jag och min kära P äntligen lite lugn och ro tillsammans. Vi åkte i väg på kryss med Birka Cruises till Mariehamn. En födelsedagspresent till oss som vi fick förra året med Sovmorgon och spa.
Presentkortet var bara giltigt ett år så det var hög tid innan det gick ut i datum.

Stadsgårdskajen - Stockholm

Vi hade en himla mysig resa, där vi åt en god kryssningsmeny bestående av

Rökt rensteksmousse
rosmarin- och enbärssyrad lök, färsk pepparrot,
lättsockrade lingon, kavringssmulor

Huvudrätten (jag glömde att fota förrätten)

Oxfilé
örtagårdskräm, rödvinssky, rostad potatis,
schalottenlök, persilja



Crème Caramel

Väldigt väldigt gott och vällagat!
På återresan bokade jag pedikyr och P tog en specialbehandling för män Babor Pure Energy en rygg och ansiktsbehandling som var bra och skön.
Vidare så satt vi en stund i ångbastun men hoppade över bubbelpoolerna då dem redan var fulla med andra människor.

Väl i land igen
så var det dags att säga hejdå för den här helgen.
Jag åkte hem till fina katten.

Som sagt,
det är inte lätt när det är tungt.
Jag är så glad att jag har dig min älskade P! Så lycklig över vetskapen att vi hör ihop! Du & jag!
Att bara kunna blunda och minnas den där första innerliga kramen där på julfesten, när jag kände att här! HÄR är jag hemma!!
Eller vår härliga semester till Karpathos förra året... och många många andra fina stunder...
Tack älskade älskade P för allt stöd som du ger även då vi inte är så nära!!



Nu kämpar vi på dem här sista veckorna innan du är helt färdig med utbildningen.
Det kommer att gå så bra! och Då ska vi fira!

Jag älskar dig!












Inga kommentarer: