jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

lördag 14 januari 2017

Tomt






Många bilder har flimrat förbi i tankarna dem senaste dagarna
Bilder på dig mamma där du låg i sjuksängen eller där du satt i solen på verandan i mitt förra hus
Flera olika situationer där du varit med
Igår hörde jag hur en kund började tokhosta när jag var på jobbet och tårarna steg ofrånkomligt i ögonen på mig då jag direkt tänkte på dig och hur du hostade dem senaste veckorna
Hur du fick ta i för att det skulle komma upp, det som retade,
men hur du egentligen inte hade tillräckligt med kraft

Kära mamma
som du kämpade
Nu kämpar vi andra vidare och det är så tomt
Så tomt
Många många tårar
och fler lär det bli

Och så får det vara
Jag får stanna här i ingenmanslandet av känslor ett tag framöver
Tårar svämmar över och förhindrar mig att se
Så tomt
Tomt
Mamma<3




4 kommentarer:

Bevare mig väl sa...

Bra att skriva av sig och så småningom vill det tomma blir mer fyllt av minnen som bär!Musik gör gott i sorgen! Goda tankar till dig och jag följer dig en bit på vägen <3

englundskan sa...

Det finns en bok som heter En levande och en död av Margareta Ekström. I boken berättar om tankar och reaktioner när hennes mor dog "Hastigt och oväntat" när mamman var 92.
Det är många tankar i boken, kloka och ibland dråpliga men med hög igenkänningsfaktor: "Jag har dåligt samvete för att jag inte ringt dig, jag hoppas du har dåligt samvete för att du är död."

Sorgen går över, men inte saknaden.

HeLena sa...

Ja, att skriva läker..
Musik är alltid på sin plats, tack o lov för den!
Tack Tove! Det värmer!
<3

HeLena sa...

Tack för tipset, den ska jag leta reda på!
Så sant... men det tar tid och det ska det ju göra..