jordgubbarochbubbel

jordgubbarochbubbel

tisdag 17 januari 2017

Rubriker - börja om från början & vintervila



Andas
Glöm inte bort att andas
och det gör jag ju inte, glömmer bort menar jag
Men det är lätt att stressa iväg och tappa bort det mest självklara just nu.
Hjärnan går på i Formel 1 fart. Fort fort rusa rusa..

Andas
Inte för att jag vill ha bråttom egentligen, utan för att det är nästan omöjligt att få struktur på tankarna som irrar hit och dit.
Än det ena och det andra som ska tas om hand.
Och kanske är det bra att vardagen knallar på..

Andas
Det går inte att bara sätta sig ner och strunta i livet.
Och inte måste det vara struktur på tankarna och det som ska tas om hand..
Det kommer att ordna sig.



Andas
Men det är konstigt eller... det kanske det inte är..
Att ofta händer allt på en gång..
Aldrig en sak i taget!

Andas
Mamma på sjukhus
Dottern köper lägenhet
Sjuk själv - jul
Vaddå jul?

Andas
Mamma kvar på sjukhus
Nyår - kändes inget nytt med det...
Hjälper Dottern att flytta till egen lägenhet (underbart! jag är såå lycklig för hennes skull förstås!!!)

Andas
Älskade P börjar sin utbildning, på annan ort..
Mamma avlider på sjukhus
Två av mina närmaste reser iväg..


Andas, andas
Begravning, boupptäckning, miljoner med saker att greja med
Jag har mina syskon och mina fantastiska barn - Tack o lov!
Tårar - hur många som helst

Andas
Börja om från början.. nja, ser ingen början och inget slut
allt bara fortgår..
precis som det ska..
-The Show must go on



Andas
Vila i vinter
I sinom tid blir det vila
om än kanske inte i vinter

Andas

Nästa rubrik - Tillit


Anki, AnnaKarin i Stockholm, LivsrummetOlagkatt, Pensionären på önPettas (bloggpaus),  Tove, Vonne


8 kommentarer:

Bevare mig väl sa...

Här flödar reflektionerna - notetar mig att allt händer på en gång - men vi bör ta en sak i taget - en dag i taget och jag tycker jag känner igen mig i väldigt mycket i dina andas - börja om från början vintervila; och andas! Förändring i det inre och i det yttre blir min tanke ...
Jag önskar dig det bästa genom detta också i dag :-)
Stor kram!

Annika sa...

Åh Helena...
Det här var vackert skrivet, och talande, så talande.
Vi har ju mailat och jag vet ...
Skickar bara stora varma, kramar i all oändlighet!

Musikanta sa...

så fint skrivet! Ingen vintervila för din del. Visst måste du börja om från början med att förstå att din mamma inte finns mera för dig. Det blir väl aldrig riktigt detsamma även om livet fortsätter för dig och de dina.
Kram!

Anki sa...

Så fint skrivet och beskrivet ... förstår dina känslor och minns mina egna när jag miste min mor.
Livet går ändå vidare och jag gläds att du har dina barn och dina syskon.
Kram

Anna/notonmusic sa...

Så mycket som händer på en och samma gång i ditt liv nu. Ibland skulle man vilja ha saker och ting mer av "lite i taget" helst en sak i taget. Sänder dig många varma tankar och önskar dig lite av vintervila! Kram

Paula sa...

Vintervila verkar vara avlägset i ditt liv nu. Beklagar sorgen över din mor. Ibland tjoffar livet till sig så det känns som om någon öppnat ketchupflaskan...hoppas livet lugnar ner sig så du inte ens behöver tänka på att andas, det går helt av sig självt...
Hoppas din söndag blivit vilsam

Karin sa...

Ja, andas... Djupa andetag. Vila i att det är som det är. Att det blir annorlunda, men lättare att möta om man bara kommer ihåg att andas... djupa andetag.

Äventyret framtiden sa...

Mina tankar finns hos dig!
Att andas är viktigt, att gråta är lika viktigt, att ta emot allt som vill komma ut...
Stor varm kram!